قیمت و خرید اینترنتی 37 مدل ست جا ادویه ای شیک و ارزان

ست جا ادویه

غذایی که هر روز می‌خورید بیشتر طعم و عطرش را مدیون چیزهایی است که به آنها ادویه می‌گوییم، برای نگهداری از ست جا ادویه استفاده می شود. ادویه‌جات انواع مختلفی دارند. اگر می‌خواهید بدانید کلمه‌‌ی ادویه به چه معناست باید به این نکته توجه کنید که این لغت عربی بوده و جمع مکثر کلمه‌ی دوا به معنی داروست.

در زمانهای قدیم که داروخانه‌ها به شکل امروزی وجود نداشتند، از گیاهان و مواد طبیعی و معدنی به عنوان دارو استفاده می‌شد. این داروها گاه فقط ریشه یا ساقه‌ی گیاهان بودند و گاه هم به صورت ترکیبی توسط داروسازها و طبیب‌ها ساخته می‌شدند.

شاعر بزرگ، عطار نیشابوری می‌گوید:

به داروخانه پانصد شخص بودند

که در هر روز نبضم می‌نمودند

 

ست جا ادویه

گرچه امروز با وجود داروهای شیمیایی استفاده از مواد در درمان بیماری‌ها کمتر شده، اما با توجه دوباره به طب سنتی و همچنین کشف خواص این مواد استفاده‌ی روزانه از آنها درغذاها توصیه می‌شود. شاید بتوان گفت در اکثر خانه‌ها به طور روزانه از فلفل، دارچین، زعفران، زردچوبه و … به عنوان ادویه استفاده می‌شود.

برای همین نگهداری این مواد هم مهم است. ست‌های جاادویه هم به منظور نگهداری از ادویه ساخته می‌شوند و هم نقش مهمی در زیبایی و نظم دادن به آشپزخانه ایفاء می‌کنند. این ست‌ها در حالت کلی به چند دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول جاادویه‌های دیواری هستند. این جاادویه‌ها دارای پایه و قابی هستند که به دیوار متصل می‌شود.

دسته‌ی دیگر جاادویه‌های غیردیواری هستند. این جاادویه‌ها معمولا روی میز کابینت کنار دیوار قرار می‌گیرند. نوع دیگری از جاادویه‌ها داخل کشوها یا توی قفسه‌های کابینت قرار می‌گیرند. جاادویه‌ها همچنین از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. بعضی از آنها چوبی هستند. بعضی از آنها رنگ طبیعی چوب را دارند و برخی رنگ می‌شوند. همچنین برخی از آنها ممکن است منبت‌کاری شده باشند که باعث افزایش ارزش و زیبایی آنها می‌شود.

جاادویه‌هایی که روی میز کابینت قرار می‌گیرند روی یک استند یا سینی مخصوص خود قرار داده می‌شوند. اگر از جاادویه استفاده نکنید مجبورید ادویه‌ها را داخل قوطی‌ها یا شیشه‌های مختلف بریزید که هم زیبا نیستند و هم جای زیادی را در کشوها و کابینت اشغال می‌کنند. به علاوه برای پیدا کردن آنها در وقت نیاز ممکن است دچار دردسر شوید.

جاادویه‌های از جنس چینی، سرامیک یا سفال می‌توانند نسبت به انواع چوبی، شکل و رنگ‌های متنوع‌تر داشته باشند. آنها می‌توانند به شکل میوه‌ها یا حیوانات ساخته شوند و اشکال فانتزی داشته باشند. حتی مانند انواع چوبی می‌توانند از طراحی کلاسیک برخوردار باشند.

جاادویه‌ها می‌توانند مثل شیشه‌ی ترشی و مربا دارای درِ چرخشی باشد یا اینکه درِ آنها به طور ساده روی آنها نصب و به راحتی برداشته شود. حتی در آنها می‌تواند به شکل یک بریدگی باشد که به صورتِ کشویی حرکت می‌کند. در بعضی از این جاادویه‌ها دارای قسمتی است بدون باز کردن در از آنها می‌شود با قاشقک های مخصوص از آنها برداشت کرد.

جاادویه‌ها ممکن است فلزی باشند، مثلا از جنس آلومینیوم، استیل یا مس. استند و در جاادویه‌ها ممکن است از جنس خودشان باشند یا از جنس دیگری ساخته شده باشند. برای نگهداری از جاادویه‌ها بهتر است هرچند وقت یک بار آنها را تخلیه و کاملا تمیز کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم نکات لازم و ضروری را بیان کنیم. پس امیدواریم که بعد از مطالعه‌ی این مقاله، بهترین خرید آنلاین یا حضوری را داشته باشید. با بیان نظرات خود ما را در بهبود کیفیت مقالات پپت مارکت یاری کنید. در ادامه پیشنهاداتی از بهترین مارک ها و برندها برای شما داریم. این محصولات امتحان خود را پس داده اند با خیال راحت خرید کنید.

  • نحوه نمایش محصول ها
ست  جای ادویه 8 پارچه مدل nature کد 99083

ست جای ادویه 8 پارچه مدل nature کد 99083

قیمت محصول
جای ادویه هروین مدل TR1245

جای ادویه هروین مدل TR1245

قیمت محصول
ست جا ادویه 7 پارچه سیکا مدل Standli

ست جا ادویه 7 پارچه سیکا مدل Standli

قیمت محصول
ادویه پاش زیبا مدل نوستالژیک

ادویه پاش زیبا مدل نوستالژیک

قیمت محصول
ست جا ادویه 7 پارچه مدل ZA-JA1

ست جا ادویه 7 پارچه مدل ZA-JA1

قیمت محصول
ادویه پاش مدل RE2

ادویه پاش مدل RE2

قیمت محصول
ادویه پاش مدل m25

ادویه پاش مدل m25

قیمت محصول
ادویه پاش کارن مدل RT11

ادویه پاش کارن مدل RT11

قیمت محصول
جا ادویه کد 01

جا ادویه کد 01

قیمت محصول
ست جا ادویه 2 پارچه ایکیا مدل Ortfylld

ست جا ادویه 2 پارچه ایکیا مدل Ortfylld

قیمت محصول